'I'm wide awake'

Tänkte kolla på en film innan jag säger god natt till mig själv och sover min efterlängtade sömn. 
Det får bli Journey to the center of the earth som jag köpte i USA i somras. Har sett den en gång tidigare och kommer ihåg att den var jättekul och bra, så det ska bli nice att se den igen.
 
En sak som jag måste försöka jobba mig bort med (säger man så? "jobba mig bort" hur dumt lät inte det? göra mig av med är nog mer rätt) vad pratade jag om? Jo just det, jag måste jobba mig av med min getingfobi. Jag får helt och hållet Panik (with a capitol P!) när jag ser en geting. 
     När jag och Emma väntade på bussen var det en geting som flög runt oss. Jag lovar, de känner rädsla. För jag smällde med armarna och viftade bort den, ni vet precis så där som man inte ska göra! Och jag kunde se hur den flög iväg i lite volter och sen störtade rakt mot mig. Grejen var att hade vi varit ensamma där hade jag troligvis sprungit iväg skrikandes och slängt väskan på marken, jag menar hello! Rädda sig den som kan! Men det stod ju en massa folk runt omkring, så jag gjorde ett litet "diskret" move och flyttade mig till ett annat ställe, men jag såg nog lite panikslagen ut.
     Sen när vi satt på bussen och hade 20 min kvar hem så flyger det in en geting i bussen! får jag panik! Inte bara det att bussen redan är trång och klaustrofobisk, nu är det en geting där inne också! Jag satt och andades och försökte lotsas som att jag inte fanns. Mitt hjärta slog nog 20x mer är normalt, svettades när jag klev ur bussen! (okej, riktigt så illa var det inte)
     Men usch för getingar!
 
Citat från The Fellowship of the Ring
Gandalf: Oh I'm sorry Frodo… I was delayed.

Ha det bäst!
 

Big kisses.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0