'She lives in a fairytale'

Hur får man bort tvångstankar? Går det ens? Hur får man bort extrem klaustrofobi? Går det ens det heller? Om det gick så skulle det vara jätteskönt för mig! Ni kanske också lider av detta? Eller lider och lider, men jobbigt är det ju!

Håller på att baka till skolan imorgon. Bakar blåbärsmuffins med crumble. Detta receptet är as gott! Det är Leilas (såklart!) Och det är ganska lätt, eller det är lite svårt att få muffinsen bra, men kan man det så är det ju lätt.
Här är receptet:

Grundrecept:
3 ägg
2 1/2 dl socker
1 tsk vaniljsocker
100 g smör
1 dl mjölk
3 1/2 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 nypa salt
Blåbär

Crumble:
(gör i matberedare)
75 g smör
2 dl havregryn
1 dl vetemjöl
1 dl socker

1. Sätt ugnn på 175°
2. Vispa ägg, socker och vaniljsocker riktigt pösigt.
3. Smält smöret och häll i mjölken i smöret.
4. Häll i smör/mjölken i socker blandningen
5. Blanda vetemjöl, bakpulver och salt och blanda ner i den andra blandningen
6. Häll ut i formar (ca. 2/3 eller 1/2) och strö lite crumble ovanpå
7. Grädda mitt i ugn ca. 15-20 min

Bild härifrån
mmm super goda! Du smaka?


Asså guuuud! :D Typ dör lite när jag ser dem! Skrattar ihjäl mig när de säger det om Billy Boyd i slutet!!

Citat från The Two Towers
Sam: Don't you know your Sam?

Ha det bäst!

Big kisses.

Kommentarer
Postat av: Kalle

Hahaha du smaka? Jag smakar gärna imorn (a)

2011-11-10 @ 21:34:43
URL: http://kallelagerstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0