'All I have to do is think of me'

 
Gjorde värsta goda nyttiga plättarna idag till frukost.
Här är min touch av receptet för den som känner sig sugen på att göra dem. (Här är orginalet)
 
Ingredienser
0,5 dl havregryn blandat med 0,5 dl fiberhavregryn (som blötläggs i 2 dl vatten under natten)
0,5 dl linfrön
0,5 dl solroskärnor
0,5 dl majsmjöl
1 dl vatten
1 tsk bakpulvet
1 nypa salt
 
Gör så här
1. Koka gröt av grynen på morgonen
2. Blanda ner övriga ingredienser
3. Stek plättarna i smör (det tar ganska mycket längre tid än vanliga plättar. Var inte rädd för att ha dem på plattan ganska länge)
4. Ät dem med tex. rårörda bär och/eller hallon
 
Mums i magen!
 
Ni har väl inte glömt att ställa om till vintertid idag? 
För mig är det alltid lika jobbigt.
Vaknade och kollade på klockan, såg att den var 9.30. Men va hundan?! Jag ställde ju min mobil på 9.00, varför har den inte ringt? Jo men då var ju klockan bara 8.30.
Sen ska jag simma vid 12.00 (eftersom simhallen öppnar då) och tittade då på en annan klocka som var 11.30. Yes, snart dags att åka! Sätter mig vid datorn och inser, 10.30. Men va hundan?! Nu måste jag ju vänta en hel timme till. 
Men nu har jag gått runt i huset och letat upp alla klockor och ställt tillbaka dem, mig lurar ni inte mer!
 
Citat från The Two Towers
Théoden: The fortress is taken. It is over.
Ha det bäst!
 
Big kisses.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0