'I need you here with me'

Jag har alltid säkerhetsbälte när jag åker buss. Delvis för att det är säkert och jag skulle aldrig åka bil utan bälte, varför skulle det vara skillnad på bussen? Men också för att jag har haft det så länge nu att om jag skulle sluta skulle det troligtvis hända något. 
Efter att ha sätt alla sjuka filmer med budskapet "kör inte bil!" på körteorierna så är jag mer eller mindre rädd för att åka bil över huvud taget. 
Därför tycker jag det är jättekonstigt när det stiger på en mamma med två små barn på bussen och spänner inte fast dem eller sig själv. Barnen gick runt lite som de ville och stod för det mesta upp. Skärpning!
Det är inte bara farligt för dig själv utan för andra också. Man kan väga ca. Tre ton i en krock, tänk om någon annan får det på sig! 
 
Här är tre bilder från idag. Hade med mig kaffe idag på vägen till skolan på bussen, yummie!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0