'Everybody need inspiration'

Har gjort müsli precis, och jag tänkte dela med mig om hur man gör.

ca. 5 dl havregryn
3/4 dl linfrön
1/2 dl sesamfrön
1 dl solrosfrön
2 dl hasselnötter
1 dl kokos
1 dl pumpafrön
1 msk kanel
3/4 dl honung
3/4 - 1 dl äppeljuice eller 3/4 dl rapsolja + 1/2 dl vatten

Ugn: 170 grader, ca 1/2 h


Börja med havregrynen och tillsätt sedan de andra torra ingredienserna.


Mycket ECO = good!

Blanda runt alla de torra ingredienserna

Tillsätt honungen

Seda vattnet och oljan eller äppeljuicen. Det ska bli lite klumpigt, man ska kunna ana att det blir klumpar sedan


Bred sedan ut det på en plåt, ett ganska tunt lager

Sätt sedan i ugnen i ca. 1/2 timma

Medans man väntar kan man skära upp de man vill ha i. Man kan äta den som den är men jag brukar ha torkade aprikoser i, det blir jättegott!

Skär dem i ganska små bitar, ungefär lika stort som ett russin

Man kan också ha torkade bananer.
Jag brukar lägga den skärda aprikosen i en plastpåse, annars kommer det en massa flugor. Tro mig, jag vet.

More waiting...

Rör om lite då och då medans müslin står i ugnen för att den inte ska brännas

När müslin är ute ur ugnen lägger man på aprikoserna

Done and done!

Mycket fräsha ät-bilder. Haha

Hoppas ni har nytta av receptet!

Citat från The Return of the King
Sméagol: Why does he hates poor Sméagol? What has Sméagol ever done to him?

Ha det bäst!

Big kisses.

Kommentarer
Postat av: Kalle

2012-04-27 @ 20:51:59
URL: http://kallelagerstrom.blogg
Postat av: Kalle

Yaay, jag ska verkligen göra detta snart!!

2012-04-27 @ 20:52:54
URL: http://kallelagerstrom.blogg.se/
Postat av: josefine

haha bilden när du äter♥♥

2012-04-28 @ 11:11:20
URL: http://jgreen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0